Compunere - Ninge, ninge, ninge, ca-n poveste

E iarnă, iar afară ninge ca-n povești. Compunerea descriptivă despre iarnă încearcă să surprindă câteva idei despre o ninsoare de poveste.

Fulgi mari de nea cern neîncetat din văzduh
Cerul alb s-a deschis, zâmbește larg și împrăștie spre pământ o sumedenie de fluturi albi de zăpadă, mici și gingași. Se rotesc în aer ca niște ființe vesele și sclipesc în razele soarelui ca niște steluțe de argint. Sunt atât de mulți încât seamănă cu un roi de albine albe jucăușe, care au împânzit văzduhul. Unii sunt mici de tot, iar alții mai mari, dar cu toții sunt pufoși și mai ușori decât aerul. Cei mai harnici dintre fulgii de zăpadă prind câte o răsuflare de vânt, se cațără pe ea și se lasă purtați spre depărtări. Urcă și coboară fără să opună vreo rezistență capriciilor vântului. Ploaia de fulgi albi continuă tot mai puternic, încât spațiul pare mai strâmt.

Armata de fulgi de nea se îndreaptă ca o avalanșă spre pământ și nu-i trebuie mult timp să o stăpânească pe deplin. Primii fulgi albi, ajunși pe solul înghețat, își dau mâna și încep să țeasă pânza argintie și pufoasă a stratului de zăpadă. Iarna își îndreaptă apoi privirea spre acoperișurile caselor și aruncă asupra lor pânza albă subțire formată din mii de fire de fulgi de zăpada. Culoare maronie a șindrilelor se preschimbă încetul cu încetul în alb. La fel se întâmplă și cu copacii. Crengile acestora albesc, întocmai ca pletele unui bâtrân apăsat de ani mulți.

După un mic moment de respiro, în care fulgii de zăpadă s-au rărit, ninsoare își revine, semn că încă nu dorește să plece. Un nou val de fulgi de nea, de data mai mari, se îngrămădesc în văzduhul înghețat. Vântul s-a apropit astfel că nimic nu-i mai grăbește spre pâmânt. Plutesc în liniștea albă a iernii, după care se așează tăcuți peste covorul de nea deja format. Atmosfera generală este una de basm. Ninge atât de frumos încât s-ar putea spune că realitatea a devenit o poveste de iarnă minunată. Ninge, ninge fără oprire, ca-n poveste!

108 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Baa de nota 4 ejti tu

      Ștergere
    2. eeeee am prinit noata 10 cleova savetuiu lu toti sa scrie conpunerele aceste

      Ștergere
    3. Invata mă sa scri si mai fa odată limba romana ca so intelegi mai bine

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. da,ce ii facuta din beton =))

      Ștergere
    2. misto am luat nota 10

      Ștergere
    3. Degeaba ai luat nota 10 daca nu este pe meritul tau,așa ca nu te mai lauda ca ai luat notă mare ,ca daca nu posta această persoană compunerea pe net ,te uitai ca mâța in calendar la foaie

      Ștergere
  3. E foarte frumos!Multa bafta in continuare

    RăspundeţiȘtergere
  4. Răspunsuri
    1. Frumoasa,compunere..Este exact ce-mi trebuie pt. scoala!Multumesc mult!

      Ștergere
    2. Voi luati 10 si eo 4 WTF??!?!!

      Ștergere
    3. Poate ca s-a prins ca ai luat-o de pe internet !

      :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      Ștergere
    4. O fi el mai prost de fel si daia.

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. ba nui frumoasa copile

      Ștergere
    2. NO, ITS SUPER, GHOST IS NO LERBE.OK?

      Ștergere
    3. O COMPUNERE EXTRAORDINARA MERSI !!!

      Ștergere
  6. sper sa iau 10 la romana dar asa pare foarte frumoasa

    RăspundeţiȘtergere
  7. mie imi trebuie cea mai frumoasa compunere de iarna

    RăspundeţiȘtergere
  8. foarte frumoasa,super
    chiar am so scriu la limba-româna.

    RăspundeţiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Răspunsuri
    1. Nu ai de unde sa stii daca iei 10, ca poate isi da seama ca ai luat-o de pe net si iti poate pune 4.

      Ștergere
  11. ms miine o sa am un 8 la romina asta cel mult

    RăspundeţiȘtergere
  12. bv Brandon esti cel mai tare cred ca o sa iau 10+ pe aceasta compunere

    RăspundeţiȘtergere
  13. imi place ffoarte mult in ghilimele o sa iau 2 pt compunere

    RăspundeţiȘtergere
  14. foarte buna.............o sa iau 10

    RăspundeţiȘtergere
  15. miam luat niste idei si mia iesit o compunere de nota 10 MS

    RăspundeţiȘtergere
  16. chiar a iesit bine. cu siguranta este cea mai frumoasa poveste pe care am citit-o !

    RăspundeţiȘtergere
  17. e super faina. nu stiu de unde ai avut atata inspiratie!

    RăspundeţiȘtergere
  18. foate frumoasa compunerea!bravo as fi vrut sa citesc mai mullte figuri de stil ca:compatatii epitete si elementele de relatie sus jos la deapta la stanga

    RăspundeţiȘtergere
  19. este f frumiii ms sper sa iau si eu un 10

    RăspundeţiȘtergere
  20. Răspunsuri
    1. E foarte frumoasa conpunerea va am loat nota 10 si la conpunere nota 10

      Ștergere
  21. IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    RăspundeţiȘtergere
  22. Tare frumoasa ... Sper sa iau zece la romina!!!:-B. :-B:-B:-B:-B:-B:-B:-B:-D

    RăspundeţiȘtergere
  23. e fumoasa compunerea imi place

    RăspundeţiȘtergere
  24. spune-mi de unde esti te rog

    RăspundeţiȘtergere
  25. SUper frumosa mersi mult :X :X

    RăspundeţiȘtergere
  26. daaaaaaa a fost beton compunerea

    am luat 10
    eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee







    RăspundeţiȘtergere
  27. ba nu ai luat 10


    madalina a luat 10
    daaaaaaaaa?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ba nu
      ba daaaaaaaaaaa
      eeeeeeeee




      eeeeee

      Ștergere
  28. imi place !am citit.o si am luat niste idei .cred ca a fost printre cele mai bune compuneri care le.am auzit vreo data !!!!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  29. Ce faina e , am luat nota 10

    RăspundeţiȘtergere
  30. ce frumos aceasta sau acest baiat are foarte multe sentimente pentru aceasta compunere si o sa iau un 10 si cu aplauze

    RăspundeţiȘtergere
  31. Pai daca nu stii sa faci compuneri chiar o sa iei si doi si nota 1 este pentru copiat copile.

    RăspundeţiȘtergere
  32. Dupa parerea mea, aceasta compunere chiar este de nota 10. Felicitarile mele si ale celorlalti!!!!! Nu te descuraja din cauza unora ( mai ales cel care a comentat pe data de 24 noiembrie 2013, 16: 52) daca nu stie sa faca niste compuneri simple ca sa poata trece clasa este treaba lui. Ai o imaginatie foarte dezvoltata!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  33. E de nota 10!!!!!!!!!!!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  34. Eeee foarte supera compunerea imi va fii de ajutor...merii mult :)

    RăspundeţiȘtergere
  35. Sper sa nu-si dea seama doamna ca am copiat-o =))

    RăspundeţiȘtergere
  36. te iubesc, Razvan! nr.meu 0785951230. ma numesc DENISA .

    RăspundeţiȘtergere
  37. mă ajută cineva ..? îmi trebue un eseu pe tema : anotimpul meu preferat este iarna))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa`mi sugi p1a de ce nu inveti?

      Ștergere
  38. iei am luat 10 si miam corectat media 10 pe linie

    RăspundeţiȘtergere
  39. O compunere super numai ca sar putea ca alti colegi de-ai mei sa ia aceasta compunere pt scoala

    RăspundeţiȘtergere
  40. e foarte urata!!!!!!!nu e frumoasa deloc!!!

    RăspundeţiȘtergere
  41. tre sa primesc 10 la rom

    RăspundeţiȘtergere
  42. boule si numa tu tre sa iei nota 10

    RăspundeţiȘtergere
  43. Felicitari pentru cel/cea ce a scris-o. Ai o imaginatie foarte bogata pe care te va ajuta la multe in viata. Pupici dulci. :*

    RăspundeţiȘtergere
  44. bv ba e asa si asa compunerea

    RăspundeţiȘtergere
  45. nu glumesc este chiar buna compunerea

    RăspundeţiȘtergere
  46. Sami bag p1a in ea ca si tu tot de pe net ai luat`o

    RăspundeţiȘtergere
  47. Foarte frumos eseu.Bravo celei persoane care scriu un astfel de eseuri formidabel

    RăspundeţiȘtergere
  48. CU SIGURANTA IEI NOTA 10++++

    RăspundeţiȘtergere
  49. Am luat nota 9 la romana . Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  50. bailandooooooooooooooooooooooooooooooooooo!bag pula in ma-ta bailandoooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

    RăspundeţiȘtergere
  51. Foarte frumos!!! Imi place.

    RăspundeţiȘtergere
  52. Dute dracu cu tot cu ea.Vrei sa imi puna prifa 2

    RăspundeţiȘtergere

Compunere pentru şcoală